25 september 2011

Workshop Sancho Knuffels maken!!!


Ik wil jullie graag voorstellen aan Stekeltje en Pinky!!! Jaaaa, een heerlijk stel! Pinky hebben Diana en ik afgelopen vrijdag in elkaar gezet en dat was heel gezellig. Pinky heb ik gisteren en vandaag gemaakt. En ook zij is super leuk geworden. Deze knuffels kan je voor kiezen om te gaan maken op de workshop op de Clubdag van Sancho, 1 oktober.
Ik heb de beschrijving en het idee van de Ariadne site; hier is de link en dan op bladzijde 50 staat hij momenteel. Maar denk erom, er komen natuurlijk weer iedere keer de meest toffe leuke handige spulletjes bij op de site, en dan verschuift de "aaiegel" zoals zij hem noemen weer.
Als je deze wilt maken, klik dan op "lees verder" en je krijgt de hele beschrijving, wat je nodig hebt en het patroon. Dit patroon moet je nog wel op ware grote natekenen. Maar dat moet de meeste wel lukken.
Je kunt hier ook heel goed fleece voor gebruiken. Ik heb restjes die ikzelf nog in de kast had liggen gebruikt. Het hartje bij Pinky op de buik heb ik er eerst op gestreken met dubbelzijdig plakvlies.
Werkt prima, fleece rekt namelijk altijd wel een beetje.
Maar dames die bij mij de workshop willen volgen. Dit is een redelijk bewerkelijke, maar ontzettend leuke en lieve knuffel! Als je deze wilt maken, kijk of je al vast wat van tevoren kan knippen of voorbereiden. Lukt dit niet, is het niet erg, maar zal de knuffelegel niet klaar mee naar huis gaan. Je kunt hem dan thuis natuurlijk verder af maken.
Waar ik nog voor gekozen heb is dat ik het oogje en het mondje met borduurgaren erop heb genaaid. Wil je dit ook, neem dan je borduur garen mee. Ook als je een beetje versteviging onderin wilt, zodat hij een beetje kan blijven staan, dan neem je een oude placemat mee, of een stukje hard plastic. Dat werkt prima!
Heb je nog vragen over deze knuffel, mail me dan, anders zie ik jullie op 1 oktober.
Voor alle anderen die deze knuffel ook willen maken en niet lid zijn van de vereniging; als je de beschrijving goed leest, kom je er zeker uit!!! Veel maakplezier!
Lieve groetjes,

1 opmerking:

Els zei

Ohhh wat zijn ze schattig geworden!!
Bedankt voor de Ariadne link ik was hem vergeten, maar staat nu weer bij de favo's:)