16 april 2011

Dag 6, de laatste....








En hierbij de eindresultaten die tot op de laatste dag, tot op de laatste druppel zweet (bloed van het prikken in de vingers), vol overgave gemaakt zijn! En wat ben ik ook hier weer trots op.
Wat een mooie dingen zijn er weer gemaakt en wat een verscheidenheid! Super leuk.
Meteen toen de eerste juf binnen kwam hebben we de resultaten bekeken van wat er thuis is afgemaakt. Deze theepot, die was al in de maak in een van de vorige keren, ik meende de 4e dag.
Er volgen nog een theekopje en een cupcakje, of een melkkannetje of suikerpotje.
Dat wist ze nog niet precies. De uitstekende tuit en oortje van de pot hebben ook een stofje aan de achterkant, zodat het super mooi is afgewerkt.
En het keykoord is gemaakt van een restje van de poef. Een of ander reclameding is gesloopt en dit PIP -achtige Keykoord is ervan gemaakt. Leuk niet?
Daaronder zie je een foto van het drieluik van de volgende juf. Zij heeft deze gemaakt voor haar oudste dochter die op kamers gaat. Dan heeft ze meteen een heel leuke opvulling aan de muren.
Ze gaat er thuis ook nog een memobord bij maken, wat is dat nu lief, om je dochter te kunnen geven voor op haar kamer. Dan kan ze de kaartjes en krabbels en briefjes van haar moeder in bewaren.
En juf nummer 3 heeft haar tas afgemaakt.
Dit is de juf die het meeste geleerd heeft, zonder een of andere achtergrond is ze gaan naaien en dingen gaan snappen, waarom en hoe ze tot een mooi resultaat komen. Enne, het mooiste is, ze is zwanger en haar hoofd loopt over van de ideetjes om straks voor haar kindje te maken.
Ze heeft me lekker verklapt wat het wordt... dus ik kan aan de gang voor die kleine wurm! Toen ze nog even tijd over had is ze begonnen aan een styropor ring, (onderste foto) met wol te bekleden, en er een Hollands tintje aan te geven. Hij is nog niet helemaal af geloof ik, maar dat komt wel.
Ze is nu handig genoeg om thuis verder te gaan!
En dan is het tijd voor de Theemutsen! ;-)
Juf nummer 4 heeft een soort gelijk memobord gemaakt in de tweede les. Zij heeft nu een mooie combi. Ze is gek op Matrouska's. Op het laatste moment heeft de matrouska ook nog wat hotfix steentjes gekregen. DE lintjes was niet makkelijk om gelijk te krijgen en de bloemetjes stof is wel een paar keer vervelend benoemd..... (lastig dun flodderstofje) Maar.....Theepot eronder en leuten maar!
 De volgende theemuts, daar kan PIP niet tegen op. Wat een mooie kleuren combi's. En onder het roosje in de rozet, daar komt nog een wit gehaakt bloemetje onder. Deze theemuts komt op een tafelloper (WIL IK OOK;))van dezelfde stof. Heerlijk mooi lang en lekker vrolijk zo straks met de Pasen op tafel. Grote pot thee onder  de muts, een paar witte vazen erbij met witte bloemen.... helemaal gezellig. Misschien nodig ik mezelf wel uit voor een kopje thee bij haar :-).
Zo, dus na een heerlijk bad, ben ik aan het bijkomen van deze 6 zaterdagen met deze 6 juffen!!! Ik zal ze zeker erg gaan missen, want de creativiteit, dat spat er nu gewoon vanaf! Maar ik zal het ook weer heerlijkvinden  om een zaterdag met mijn lief naar de Tuinland te gaan om de spulletjes voor de tuin te kopen en eens heerlijk de stad in om te shoppen, of een ijsje te eten! Dat heb ik ook wel een beetje gemist. Juffen jullie allemaal bedankt voor de gezellige dagen! Ik heb van jullie genoten! Jullie werkstukken en jullie leuke ideetjes. BEDANKT ALLEMAAL,
maar ook de scholen die dit voor jullie en mij mogelijk hebben gemaakt!
Top!


Liefs,

Geen opmerkingen: