15 november 2011

Nog een smurfenvraag om te beantwoorden voor Annika,

Op mijn blog is het meest bekeken bericht toch wel de smurfen, met het smurfenfeest ( hier) en de smurfenmutsen(patroon hoe een muts te maken). Er blijven vragen komen, hoewel ik de beschrijving er ook bij had gezet. Ik zal er nog een paar beantwoorden.
De vraag van Annika was hoe je evt de voeten van de smurfen kan maken. Daar heb ik even over na moeten denken, en ik denk dat het best met een paar sportsokken kan, die een paar maten te groot zijn, en die binnenin aan de bovenkant opgevuld zijn met wattine, of gewone watten. Dan komt het lekker bol te staan. Ik heb nergens gelijkende voeten gezien hoor, de meeste hebben witte sportschoenen aan. Anders kom je al in de geverfde schuimrubberen overschoenen, maar of dat de bedoeling kan zijn?
 Een witte broek met een blauwe bolletje op de bibs voor het staartje. (pompoentjes zijn zo gemaakt en makkelijk te bevestigen.)
Om op de vraag van de smurfenmuts terug te komen, de binnenkant is hol, dus je kijkt zo in de muts in, tegen de zakdoekjes aan, wel heb ik de laatste plat in de muts gevouwen, dat het een beetje glad blijft. Dit bleef goed zitten, maar dat is wel een kwestie van proberen wat goed is, is natuurlijk ook afhankelijk van de stof, heb je een slappe stof, dan werkt het niet fijn, dan klapt het puntje zo om, maar heb je een iets steviger katoen, dan wil dit prima.
Wij hebben ze gemaakt van oude lakens. Een iets steviger laken wel hoor. Ook prima te doen.
Voor iedereen die dit ook nog wil maken en gaat maken, heel veel plezier en succes!!!!

Groetjes,

Geen opmerkingen: