18 november 2011

HERFSTWORKSHOP OP SCHOOL IS OOK WEER SUPER GEWEEST!!!

Goedemorgen allemaal,

Ik heb afgelopen woensdag een workshop op school gegeven met als thema Herfst. En wat kan er dan mooier zijn oom een grote bak met stofjes neer te zetten, een paar potjes lijm, kwarstjes, scharen en dan ook nog de mooiste figuurtjes van karton. Hertjes, uiltjes en eekhoorntjes zijn omgetoverd tot de meest mooie vrolijke kleurtjes. Van de schutkleuren is geen enkele sprak meer, maar in de slaapkamers van de kinderen, of de woonkamers schitteren de friste en leuke kleuren van deze bosdieren.
Zo mooi om te zien hoe geconcentreerd ze bezig zijn, met het van ; "ik kan het niet juf, wil je me helpen", tot de puntjes van de tong uit hun mondjes zijn ze bezig, HEERLIJK vind ik dat.
En trots dat ze zijn als ze met hun creatie naar de juf gaan om het te laten zien wat ze hebben gemaakt!
Fijn!
Wat leren ze nu hiervan;
- verschil van materiaal gebruik,
- samenwerken,
- combineren,
(een van de jongens vroeg me of die drie kleuren wat hij had uitgezocht, of dat een goede combinatie was!)
- creëren.

Het is super leuk ook om te zien dat er ook veel jongens zijn die dit zo leuk vinden! En de stapel met stofjes, werd een steeds hogere stapel, maar dat geeft niets, als ze maar plezier erin gehad hebben, ik heb dat in ieder geval wel!

Tot snel, ik zal weer iets leuks bedenken voor een volgende workshop, maar de BSO het Klokhuis is eerst aan de beurt! 12 december geef ik daar een kerstworkshop en die ben ik nu volop aan het voorbereiden. ( pfff, Sinterklaas is er nog maar net =)).

Lieve groetjes,

1 opmerking:

Els zei

Wat een gezellige workshop is dat geweest!!