24 november 2011

AMERICO en Sintknutsels

Jawel.... 3 jaar geleden ben ik eraan begonnen, deze geweldige Americo van Jitdesign.nl. Heel leuk, maar ja, ik ben eigenlijk naaister, haakster en een heel klein beetje werk ik met wolvilt! Dit ben ik begonnen samen met een vriendin, die dit eigenlijk hoofdzakelijk doet. De mooiste wolvilten creaties maakt ze. En we hadden afgesproken om eens samen te knutselen. Prima, eens niet achter de naaimachine, maar ja... dan thuis afmaken, ieder jaar heb ik een beetje gedaan, maar nu Indy eigenlijk niet meer geloofd ( het stiekem allemaal wel heel leuk en spannend vind, nog steeds!) vond ik het dit jaar toch echt tijd worden dat hij af kwam! En ja hoor, dan wordt je ziek, echt ziek! Een week plat met angina, dus het uitgelezen moment om aan Americo te werken. Maar ja, zoals ik hierboven al schreef, ik werd echt ziek! Dus tja.... hij lag een week lang op tafel en er kwam gewoon niets van terecht. Maar die laatste ziektedag, daar kreeg ik een beetje energie terug en ben ik aan de slag gegaan, met dit mooie resultaat! Trots op mezelf, maar ook trots op hoe hij is geworden! En dat hij ook af is gekomen! Ik heb nog meer van deze leuke vilten pakketjes, meestal op de handwerkbeurs gekocht. En ja, ik ga er meer maken. ik beloof niets, want dat kan ik waarschijnlijk niet waarmaken, maar het komt.
En dan de leuke sinterklaaskrans. Dit idee is van diezelfde lieve vriendin. Intussen is hij al in meerdere varianten hier in Zwolle en omgeving gemaakt, wel lachen hoor! Hij is zo klaar. Leuke kleurtjes vilt voor de pakketjes, die wortels van Americo over gemaakt, en dan met een lange strook jute om een styroporkrans! Pepernoten met een lijmpistool en dan maar hopen dat hij het volgend jaar ook nog doet als decoratie tijdens de Sinterklaasfestiviteiten!
En ja hoor, je mag de krans namaken als je wilt. Laat je inspireren, liefst niet imiteren! = ).

Liefs,

5 opmerkingen:

Diana, zei

Wat een leuke vilt-freubels, super! Krijg meteen zin om zelf ook zoiets te maken!

Groetjes Diana

Heidi... zei

Nou het is je werk wel waard geweest, vind het super mooi!

Groetjes Heidi

Mirella zei

oo... die is super leuk zeg!!!

Zaanse Zolder zei

Hé een paard dat voor Sinterklaas speelt, haha grappig met zo een mijtertje er bovenop.
Leuk leuk!

Miranda zei

Wat een leuke creatieve maaksels hier bij jou. Toevallig zag ik jou Ameriko staan bij een ander blog...en ik ben bezig met een sinterklaasquilt naar eigen ontwerp, die bijna klaar is. Nu ja de top dan! groetjes uit Brabant