5 februari 2011

3x3 door 6!!!!

Tja en als je dit leest, dan ben je nog niet veel verder ;-) . Ik zal nader uitleg geven. Dit was dus dag 3 van de Juffenworkshop!!!
Daar staat de eerste 3 voor. De tweede 3 staat voor de 3 verschillende dingen die gemaakt zijn. Dit zijn namelijk nog een memobord, de dame in kwestie was vorige week ziek, dit was een 3 luik en een poef.
Ik zal het allemaal even beschrijven aan de hand van foto's, dat is leuker naar mijn idee en bovendien krijgen jullie een indruk hoe leuk de workshops zijn!
Iets wat ik even kwijt moet is dat ik toen ik vanavond in bad lag bij te komen mij door het hoofd schoot wat een moois er op zo'n dag voorbij komt!
En dat is;
Ze inspireren elkaar,
Ze stimuleren elkaar,
Ze helpen elkaar
maar manifesteren voor zichzelf!!! Gewelig toch! (en niet alleen dat ik dit bedacht heb, hihihi)
Project 1
Memobord;

Deze juf zegt dat ze moeite heeft met keuzes, maar hieruit blijkt dat ze zichzelf nog kan blijven verrassen! Want dit heeft ze zelf bedacht. En ook gemaakt. Ze zag er wel een beetje tegenop, maar hij is super mooi geworden. Hier en daar een kleine aanpassing, maar daardoor is het wel mooier geworden, al zeg ik het zelf. Leuk met hotfix opgepimpt, subtiel maar mooi. Eindresultaat een dikke 9!!! (10en geef ik bijna nooit, ik ben best wel streng als juf).




Deze juf heeft een drieluik gemaakt voor de baby in spe! De opdracht was een combinatie maken van verf en andere materialen. Kijk de meeste juffen kunnen tekenen, en schilderen, maar een combinatie van verschillende materialen is leuk en "vernieuwend". Het geeft een totaal ander beeld en is leuk om te maken. Ze heeft stof, en vilt gebruikt. En op het eierkoppie zit een echt ei, dat wil zeggen, de schaal van een ei! Ik moest wel snel nog een eitje koken, maar dat geeft niet. Dat bedoel ik nou, we zijn niet voor een gat te vangen en kunnen op die manier met verschillende materialen werken. We hebben vaak meer in huis dan dat we zelf weten;-) Ik vind het een super lief draakje. En een vilten variant komt ook op de deur van de babykamer, dus klaar is ze nog niet. Voor dit project ook een 9! Super geslaagd, waarvoor het bedoelt is. Dat is ook een kunst!



Juf 3 was geïnspireerd door een boek met in de hoofdrol een molletje. Leuk boek, met mooie tekeningen. Kijk maar naar de middelste foto. dat is een plaatje uit het boek. De bovenste foto is na gemaakt van deze foto. Ik wilde dat ik zo kon schilderen! Mooi hoor. En die eend, ik ben er meteen verliefd op geworden. Deze eend krijgt nog veertjes en het paard heeft een mooi harig vachtje op zijn lijf! Ook hier is met stof, verf, bont, rubber, watten en verf gewerkt. En ik ben positief over het resultaat. De kinderen in haar klas mogen blij zijn met deze juf, want oh, wat zal ze nu een mooi verhaal van dit boek kunnen vertellen! Ook hiervoor een dikke 9!!!
En dan nu project nummer 3;

De poef. Wat moet ik nu voor een poef maken en wat moet ik ermee? Dat was de vraag. Mijn doel voor de poef is het naaien op zich. De rechte stukken, maar ook de creativiteit van wat voor een stof en lint, ja of nee? Of misschien bolletjesband. Het combineren leer je hier mee en dan komt het erop aan. Juffen kunnen rekenen zou je zeggen, maar als je ene cirkel hebt, hoe bereken je dan de omtrek van je baan???? Euh, tja, moeilijk.... blijkt. Ja, het is hun vrije dag, ik weet het. Ik neem het ze ook niet kwalijk. Maar zo onderschatten ze het naaiwerk echt niet meer ;-) Doel bereikt. En wat gaan ze met de poef doen? Er komt een poef op een jongens kamer met als thema strand. Deze krijgt visjes op de rand. En die andere komt in PIP stijl die bij het memobord past die vorige week is gemaakt. En de andere gaat de huiskamer opfleuren met daarbij een mooi dienblad erop met waxinelichtjes, of misschien toch op de meiden kamer. Mogelijkheden te over. En tja... het doet me soms zeer, maar laten we reel zijn, het ruimt ook lekker mijn te grote voorraad op. Echt een UWYH project!!! En daarmee verdienen ze al een dikke 9! Alleen heb ik nog maar 1 poef af gezien. Dus de volgende keer dan zullen we de rest van de resultaten showen!
En de volgende keer zullen we een start maken met de tassen!!! Leuk! het worden grote tassen, waarschijnlijk de Big Shoppers van Farbenmix! Ik ben benieuwd in welke varianten ze komen!
Dames in ieder geval voor jullie inspiratie voor mij en de gezellige dag!!! Ik kan mijn lol op met mijn nieuwe ideetjes, ik mis alleen een beetje tijd ;0.

Groetjes,

1 opmerking:

Ingrid zei

Hoi Hannie,

Wauw wat zijn er weer super mooie dingen gemaakt. Helemaal geweldig.

Groetjes Ingrid